pořádá Autoklub Bílá labuť v AČR
ve spolupráci s Promotýmem Praha s.r.o.
a spolkem Chrysler Club Czechoslovakia z.s.
Výstaviště PVA Letňany
časy budou ještě upraveny !
07:30 - 09:30 Administrativní přejímka vozidel
09:30 - 09:45 Rozprava
10:00 - 12:00 Start denní etapy
17:00 Konec denní etapy
19:00 Start večerní etapy
23:00 Konec večerní etapy
Autoklub České republiky, Opletalova 1337/29, Praha 1
10:30 Zveřejnění výsledků soutěže
11:00 -12:00 Slavnostní vyhlášení vítězů
Doprovodný program
SOBOTA 9. listopadu 2019
Výstaviště PVA Letňany
11:00- 17:00 Program k bezpečnosti silničního provozu s praktickými ukázkami:
Soutěže podporující znalosti a dovednosti v oblasti bezpečnosti silničního provozu:
Doprovodný program zaměřený na bezpečnost silničního provozu:
náborové automobilové soutěže
Večerní Prahou
konané dne 9. listopadu 2019
1. Účel soutěže
Hlavním účelem soutěže je podchycení zájmu motoristů o motoristický sport tím, že si prověří jezdeckou obratnost, orientační schopnosti a znalosti dopravních předpisů. Účast v soutěži není spojena s náročnou úpravou nebo nadměrným opotřebováním vozidla ani s vysokými náklady soutěžících.
2. Účastníci
Soutěže se mohou zúčastnit řidiči a řidičky osobních vozidel, kteří mají platný řidičský průkaz pro vozidlo jimi řízené. Spolujezdec musí být starší 15 let. Do soutěže nebudou přijati držitelé platných licencí pro soutěže v automobilových orientačních soutěžích (AOS). Posádky jsou dvoučlenné.
Soutěžící budou rozděleni do čtyř kategorií:
A muž - řidič
B žena - řidička
C historické vozidlo
D elektromobil
Celkový počet posádek je omezen na 100. Pro zařazení do kategorií A a B je rozhodující řidič - řidička, který nesmí být během soutěže měněn. Havarijní pojištění se nevztahuje na jízdy zručnosti (JZ) a zvláštní zkoušky (ZZ).
3. Pořadatel a datum konání
Soutěž pořádají Autoklub Bílá labuť z.s. a Chrysler Club Czechoslovakia z.s. ve spolupráci se společností Promotým Praha s.r.o. 9. listopadu 2019.
4. Přihlášky
Přihlášení soutěžících je možné na internetové stránce www.vecerniprahou.cz do 5. listopadu 2019. Při překročení limitu soutěžících bude přihlašování ukončeno. Uhrazení účastnického poplatku 450 Kč proběhne v čase a v místě formální přejímky vozidla. V případě, že nebude naplněna kapacita a nebo za ty kteří se nedostaví je možno se přihlásit přímo v místě startu při administrativní přejímce.
5. Vozidla
Soutěže se mohou zúčastnit jen osobní automobily, které jsou přihlášeny k běžnému provozu a svou výbavou odpovídají platným předpisům. Do kategorie „historické vozidlo“ mohou být přihlášena vozidla vyrobená do roku 1988. Po celou dobu konání soutěže musí být vozidlo označeno startovním číslem (na okénku zadních dveří z obou stran). Startovní čísla obdrží účastníci u přejímky, jejich připevnění na vozidlo pořadatel nezajišťuje. Upozornění: Soutěžící je povinen ihned po skončení soutěže odstranit startovní čísla z vozu.
6. Oficiální vývěska
Oficiální vývěska se bude nacházet v prostoru administrativní přejímky. Na ní budou vyvěšeny všechny tiskové materiály týkající se soutěže (propozice, startovní časy, prováděcí ustanovení a případné změny v organizaci soutěže).
7. Přejímka
Administrativní přejímka se koná dne 9. listopadu 2019 v registračním stanu před hlavním vstupem do výstaviště Praha Letňany od 7:30 do 9:00 hodin. Při přejímce předloží účastníci řidičský průkaz a doklady k vozidlu. Současně uhradí poplatek 450 Kč, ve kterém je vedle příspěvku na částečnou úhradu nákladů spojených s pořádáním soutěže, obsaženo mimo jiné občerstvení při soutěži.
8. Jízda zručnosti
Jízdu zručnosti absolvují posádky mezi první a druhou etapou denní části soutěže. Absolvování jízdy zručnosti je povinné.
9. Trať soutěže
Trať vede na území hlavního Města Prahy a jeho okolí (Praha 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 Praha-západ). Denní část měří cca 70 km. Večerní část měří cca 42 km. Trať nebude zvlášť označena, účastníci pojedou podle itineráře, který dostanou 2 minuty před startem denní části, a pak na začátku večerní části. Limit možného překročení stanoveného času na projetí denní a večerní části je 60 minut (samostatně pro denní a noční část soutěže) a v jednotlivých etapách těchto částí je možno jej čerpat nerovnoměrně, avšak při dodržení časového limitu (bod 14a).
Doporučujeme:
Maxiplán Prahy 1 : 20 000 (freytag@berndt Praha), kompas nebo buzolu, pauzák, měřítko, podložku, mobilní telefon s GPS měřením vzdálenosti apod.
10. Podmínky soutěže
Každý soutěžící je povinen
a) dodržovat pravidla silničního provozu,
b) zúčastnit se jízdy zručnosti,
c) vyplnit testy,
d) absolvovat zvláštní prvky určené v prováděcích ustanoveních soutěže,
e) projet stanovenou trať v čase, který je uveden v itineráři.
11. Kontroly na trati
Správnost průjezdu tratě je kontrolována časovými kontrolami (ČK), průjezdními kontrolami (PK), samoobslužnými průjezdními kontrolami (SPK) a tajnými kontrolami (TK).
a) časové kontroly (ČK)
V oblasti ČK platí zákaz vystupování posádky bez pokynu pořadatele, oprav, prohlídek vozidla, doplňování PHM, otáčení a couvání. Čas příjezdu do ČK je okamžik, kdy posádka v oblasti kontroly předá svůj jízdní výkaz (dále jen "JV") rozhodčímu. Před oblastí ČK - v případě čekání na svůj čas - musí soutěžící postavit své vozidlo tak, aby umožnil ostatním bezpečný a plynulý průjezd do oblasti ČK. O čas případného zdržení u nechráněného železničního přejezdu se neprodlužuje jízdní doba. Čas zdržení na trati vinou pořadatele nebo pro mimořádnou událost uplatní soutěžící v nejbližší ČK a připočte jej rovněž k jízdní době.
b) průjezdní kontroly (PK, SPK, soutěžní úkoly)
c) tajné kontroly (TK)
12. Zvláštní zkoušky
Jízda zručnosti (JZ) spočívá v projetí předem určené tratě podle plánku a splnění předepsaných úkolů. Projetí tratě je měřeno stopkami, které obsluhuje sám řidič. Startuje se s motorem v klidu. Během JZ smí být otevřeno pouze okno u řidiče. Při odstavení vozidla musí být vypnutý motor, zavřené dveře a vozidlo zabezpečené proti samovolnému pohybu.
Technický prvek plní soutěžící v prostoru a čase určeném pořadateli.
Testy z pravidel silničního provozu (PSP) a zdravovědy plní posádka před startem soutěže, kulturně poznávacích znalostí (KPZ) v průběhu soutěže. Čas na každý test je 3 minuty. Test z PSP a KPZ tvoří 5 otázek s uvedením 3 možných odpovědí, zdravotní 3 otázky se 4 odpověďmi. Soutěžící označí odpověď, kterou považují za správnou. Zvláštní zkoušku plní soutěžící dle pokynů pořadatelů.
13. Start soutěže
Start soutěže bude proveden dne 9. listopadu 2019 v 10:00 do denní části a ve 20:00 do večerní části v místě přejímky v 60 sekundových intervalech, startovní časy budou vyvěšeny na oficiální vývěsce dne 9. listopadu 2019 v 9:00 hodin. Soutěžící přijíždějí na start bez vyzvání a to nejméně 10 minut před svým startovním časem. Startuje se na povel startéra, s motorem v klidu. Při startu musí být motor uveden do chodu startovacím zařízením z místa řidiče do 1 min. Vůz, který nebyl takto nastartován, odtlačí posádka ve směru jízdy tak, aby nepřekážel ostatním, a může jej uvést do chodu jiným způsobem. Před startem musí být rozsvícena obrysová světla. Posádka, která se dostaví ke startu opožděně do 30 minut, je zatížena trestnými body a dostane nový startovní čas. Opoždění o více než 30 minut znamená vyloučení.
8 minut před startem obdrží soutěžící zdravotní test, 5 minut před startovním časem test z pravidel silničního provozu. Oba tyto testy soutěžící odevzdá při převzetí itineráře.
Test z kulturně poznávacích znalostí vyplní soutěžící v druhé části denní etapy a odevzdá jej v cíli spolu s JV, na splnění se připočtou k časům uvedeným v itineráři 3 minuty.
14. Bodové hodnocení
a) | nedodržení stanoveného času k dojetí do ČK (s výjimkou cíle, kde je povolen předčasný příjezd) opožděné dojetí za každou celou minutu | |
do 10 minut | 5 TB | |
od 11 do 30 minut | 10 TB | |
od 31 do 45 minut | 20 TB | |
od 45 do 60 minut | 30 TB | |
dojetí po limitu 60 minut | vyloučení | |
předčasný příjezd za každou celou minutu | 10 TB | |
b) | chybný start | 10 TB |
c) | vynechání ČK | vyloučení |
d) | opožděný příjezd na start za každou minutu | 10 TB |
e) | neprojetí živou PK | 100 TB |
f) | chybějící údaj v SPK | 100 TB |
g) | údaj v JV navíc | 60 TB |
h) | nesprávná nebo chybějící odpověď na soutěžní úkol | 30 TB |
i) | neprojetí místem TK | 100 TB |
j) | porušení pravidel silničního provozu | 50 TB |
k) | překročení povolené rychlosti za každý 1 km/hod | 10 TB |
l) | zavinění nehody nebo hrubé porušení PSP | vyloučení |
m) | nesprávná odpověď na otázku v testu | 10 TB |
n) | hodnocení zvláštního prvku bude uvedeno v prováděcích ustanoveních | |
o) | hodnocení jízdy zručnosti: | |
dosažený čas se měří na celé sekundy a je přepočítán na TB v poměru | 1 sec. = 2 TB | |
za každé poražení, vychýlení nebo odsunutí kuželky či překážky | 10 TB | |
chybný výjezd z řady vozidel | 15 TB | |
za nesplnění úkolu na přesnost (dojetí, zajetí, projetí, přejetí, přenesení předmětu, vynechání branky ve slalomu) | 15 TB | |
ostatní předepsané úkoly (např. odstavení vozidla) | 10 TB | |
otevřené okno na místě spolujezdce | 50 TB | |
za nedodržení správného pořadí jednotlivých úkolů | 50 TB | |
vynechání prvku | 50 TB | |
otevřené dveře během jízdy | 50 TB |
Nedokončení JZ nebo při nenastoupení k JZ z technických důvodů se posádce do výsledků započte bodová hodnota poslední posádky v pořadí JZ + 50 TB.
Hodnocení zvláštní zkoušky bude upřesněno v prováděcích ustanoveních.
15. Obecná ustanovení
Vyloučena bude posádka, která nechá za sebe plnit úkoly v soutěži. Ředitel soutěže má právo zatížit 100-500 TB nebo vyloučit posádku, která hrubě porušila sportovní chování (např. bezohlednost, opisování, předávání rozhodujících informací jiným posádkám).
16. Klasifikace
Hodnocení se provádí jediným bodovým systémem - počtem trestných bodů. Vítězí účastník s nejnižším počtem trestných bodů. V případě rovnosti bodů rozhoduje lepší výsledek jízdy zručnosti, popřípadě lepší dosažený čas. Každá kategorie je hodnocena odděleně.
17. Připomínky a protesty
Připomínky lze podat písemně v cíli, nejpozději půl hodiny po dojetí do cíle. Ředitel soutěže je povinen na ně písemně odpovědět do vyvěšení výsledků. Připomínky k chybnému součtu trestných bodů lze podat do 20 minut po vyvěšení výsledků. Připomínky se podávají bez finančního vkladu.
Protesty lze podat pouze písemně a doložené vkladem 400 Kč hlavnímu rozhodčímu, popř. řediteli soutěže - do půl hodiny po zveřejnění výsledkové listiny, týká-li se protest výsledků - do půl hodiny po příjezdu do cíle, týká-li se protest jiné posádky. Protesty projednává soutěžní výbor za přítomnosti posádky, která jej podala. V případě uznání protestu bude vklad vrácen, v opačném případě propadá pořadateli. Proti jízdě zručnosti a tajným kontrolám PSP včetně radaru nelze podat protest.
18. Vyhlášení výsledků
Vyhlášení výsledků se uskuteční dne 10. listopadu 2019 v 11:00
19. Ceny
Hlavní cenou pro absolutního vítěze je putovní pohár. Věcné ceny budou rozděleny minimálně soutěžícím, kteří se umístili na prvních třech místech v každé kategorii, při respektování případných přání dárců. Seznam cen bude uveden v prováděcích ustanoveních.
20. Pokyny pro jízdu po trati
Žádáme posádky, které z jakéhokoliv důvodu odstoupily ze soutěže v jejím průběhu, aby tuto skutečnost oznámily v nejbližší časové nebo "živé" průjezdní kontrole (popř. i prostřednictvím jiné posádky nebo na některém z mobilních telefonů:
Jan Cihelka 777 775 672 a Jaroslav Skutil 777 698 777.
Případné dotazy zodpoví ředitel soutěže dne 9. listopdu 2019 v době od 8:00 do 9:00 hodin v prostoru administrativní přejímky.
21. Oficiální čas
Rozhodující je čas na hodinách stanoviště ČK.
22. Závěrečná ustanovení
Každý účastník se zúčastní soutěže na vlastní náklady a zavazuje se zachovávat veškeré předpisy a nahradit případné škody způsobené jím nebo ostatními členy posádky osobám třetím nebo pořadateli.
JUDr. Vladimír Treybal
Čestný předseda AK Bílá Labuť
Jan Cihelka
Tajemník | |
Hlavní pořadatel | Petr Minářík |
Trať odpolední etapy | Jaroslav Skutil |
Trať večerní etapy | Jaroslav Skutil |
Hospodář, adm. přejímka | Eva Kopečková |
Technická přejímka | Jaroslav Kolín |
Testy | Jiří Formánek, MUDr. Richard Bokr |
Jízda zručnosti | Jiří Gabriel, Václav Šiman |
Počítání výsledků | Petr Minářík |
Promotým Praha s.r.o.